A húsvéti hétvégén Rubint Rékának valahogy lett kétszázezer új követője az Instagramon
Csütörtök óta naponta nagyjából 30 ezer új felhasználója lett a fitneszedző oldalának, kivéve a szombatot, amikor 47 ezernél is többen követték be.
Csütörtök óta naponta nagyjából 30 ezer új felhasználója lett a fitneszedző oldalának, kivéve a szombatot, amikor 47 ezernél is többen követték be.
Interjút adott a BBC-nek a világ egyik leggazdagabb embere, aki szerint az általa tavaly felvásárolt Twitter vezetése „nem buli”, viszont legalább sikerült nullszaldóssá tennie a közösségimédia-óriást.
A Deloitte előrejelzése szerint 2023-ra világszerte 5 milliárdra nő azoknak a felhasználóknak a száma, akik közösségi webes felületeken vásárolnak. Az influenszerek nemcsak inspirálják, hanem vásárlásra is buzdítják az egyre nagyobb vásárlóerővel bíró Z generációt, a hipercélzott reklámok pedig személyre szabott ajánlatokkal csábítják a felhasználókat – mutatnak rá a szakértők a jelenség mögött álló okokra.
Mennyiben tehető felelőssé egy síbalesetben Gwyneth Paltrow színésznő? Ez volt annak a bírósági ügynek a nagy kérdése, amely a Youtube-on és a közösségi médiában végül elképesztő nézettséget generált.
A Novaja Gazeta emigrációban megjelenő európai kiadása hozta nyilvánosságra a tizenhárom éves Mása Moszkaljova levelét, amelyben arra kérte börtönbüntetés elől menekülő apját, bízzon és higgyen abban, hogy minden rendben lesz és hamarosan újra együtt lehetnek.
Az első világháború óta meghatározó eleme a politikának és a háborúnak a propaganda, de a technológiai fejlődés és az internet elterjedése minden korábbinál hatékonyabb eszközöket és módszereket kínál. A propagandának három fő célja van, amelyek az ukrajnai háborúban is tetten érhetők.
Az okostelefonok világában Ukrajna a negyvenmillió potenciális haditudósító országa. A médiát elözönlő információáradat a hírszerzés mellett dezinformációra és propagandaterjesztésre is lehetőséget ad.
Más alkalmazások is szeretik figyelni a bizalmas adatokat, de a kínai TikTok korlátozásának hátterében politika is van.
Számos tanulmány jelenik meg a gyerekek, fiatalok médiahasználati szokásairól. Bár széles körben univerzálisnak tekintik ezeket, amerikai kutatók arra figyelmeztetnek, hogy döntő többségükben csak a fehérbőrű felhasználók közösségimédia-fogyasztását kísérik figyelemmel.
Jövő márciustól teljes hozzáférést kapnak gyerekeik profiljaihoz, vagyis bejegyzéseikhez és privát üzeneteikhez is.
Név, arc, munkahely – mindent kirakott egy Facebook-oldal öt olyan emberről, akikről úgy gondolták, antifasiszta tüntetésen vettek részt. Ezzel pedig azt a látszatot keltették, mintha ennek az öt embernek köze lenne a becsület napja körüli erőszakos antifasiszta támadásokhoz.
A barátokkal való kapcsolattartásra és a fotók megosztására fókuszál az újraindított Hipstamatic applikáció, ami egyszer már lemaradt az Instagrammal folytatott versenyben – most azonban, hogy sokan elégedetlenek a Meta nagyon megváltozott platformjával, újból elindítják azt.
Bár az Európai Parlament és az Európai Bizottság munkatársai a hivatali eszközeiken nem használhatják azt.
A szigetország ezzel többek között Kanada, az Egyesült Királyság, az Európai Bizottság, az Európai Parlament és az Egyesült Államok nyomdokaiba lép.
Kína szerint politikai indíttatású döntést hozott a brit kormány.
A közösségi média hatásáról, a politika és a média viszonyáról, az újságírói etikáról, a válságkezelés nehézségeiről és a szolidaritásról is sokat lehet tanulni abból az ügyből, amely az elmúlt héten a leginkább foglalkoztatta a briteket, és amely világszerte tanulságokkal szolgál. Egy olyan országban, mint a miénk, különösen.
Azt állítja egy, hazánkban is terjedő félrevezető bejegyzés, hogy HIV-fertőzés és AIDS alakulhat ki az emberekben a koronavírus elleni vakcinák miatt, amiért Vlagyimir Putyin elrendelte az oltások megsemmisítését és a Szputnyikot fejlesztő tudósok kivégzését. Ilyesmiről azonban szó sincs.
A TikTok kutatókkal közösen fejlesztett ki egy olyan új funkciót, ami naponta 60 percben korlátozná a gyerekek alkalmazáshasználatát.
Megnézték, milyen a friss szerelmesek online kapcsolattartása, majd hogy később milyen eszközöket osztanak meg szívesen egymással. Kiderült, két éven át hajlamosak az emberek fürkészni a mobiljukat a párjuk üzenetét várva, és hogy ha minden klappol, akkor is tabutémának számít a másik telefonkódja.
A közösségi platformok anyavállalata bejelentette, hogy a felhasználók pénzért igazolhatják magukat, így kaphatják meg a kék jelvényt.